Dream a little dream of me.

Dagen har varit lite stressfylld, men endå helt okej!
Började dagen med att sitta vid HVC i ca. en timme, stressa tillbaka till skolan, ha några timmar före fysikprovet, sedan på volleyboll och slutligen på bilteori!
Imorgon är det fredag, och jestas, hur mycket jag saknat helg ♥
Jovisst, jag och Ebba ska och jobba efter skolan, men efter det får ja ta helg och åka hem till älskling :)♥
Helgen kommer väl bestå av allmänt mys, kaffas, tv-kollas och att va ut förstås. Och lite fotas och filmas hihi.
Ha en härlig helg fokes!♥
 

Bara idag.

Dagen i korthet: magen strejkar och jag är trött på fysik.


Am I wrong?

Jag har ett något ökande läsarantal, jättestort tack hörni! ♥
Måndagen spenderades i skolan, i Botniahallen med Johanna (workout & snackas) och avslutades med att somna klockan 8 på kvällen och vakna upp igen klockan 12 och inte kunna somna om... haha, like a boss.
Denna dag har bestått av lite bakande av julstjärnor, första körlektionen vid bilskolan (*wohoo*), skola såklart och sedan på volleybollträning med ett nytt lag! 
Och jovisst, jag kommer självklart börja i det laget! *happydancing*
Morgondagen...
Kommer gå över till högstadiet och berätta om gymnasiet (ska ha en powerpoint och prata, har ingen aning om vad powerpointen handlar om eftersom datorn vägrar öppna filen gaah), skriva om Längesen och en maaassa fysikläsning.
Fydå.
Äh, vi lever på längtan!
 Dagens jag! c:

Föresten...

...för er som inte visste, har jag ask också :)
Klicka på bilden för att komma dit, och fråga någonting vetja! :)

You'll be alright.

Min hanii for tillbaka till Jeppis idag, och det är otroligt tomt i huset nu :(
Well, gårdagskvällen var riktigt rolig må jag säga, drack upp 3 liter glögg, bakade julstjärnor och fixade till ett pepparkaks hus, som så vackert döptes till Smakanstugon (you'll see why...).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt, kollat på The Hunger Games (lite efter i tiden, men en film totalvärd att se!) och myst med Stinki :)
Imorgon blir det skola,  lite bodas med Johanna och sedan okänt :)
Ha det så bra peepz!

Photogenic bastards.

Väntar på gängets ankomst och sedan blir det glöggkväll och allmänt bakas o jetas. mOms.
ps. javeit att vi ji söt på bildin :* 

Nov. 21, 2013


Bild som är tagen häromdagen :)
KnowHow, skola, volleyboll och tv-tittande har dagen bestått av :)
Imorgon är det fredag (hallelujah!) och min kar kommer hem igen. Myys. :)
Lördagen kommer bestå av städas och på kvällen glöggkväll me görlsen!
Har typ ingenting intressant att skriva om för tillfället, så därför fick ni nu höra om mina helgplaner :p
Ha en kul helg!

Tusen gånger om.



Facelook of today typ? Den svarta grejen på sängen är katten!
Dagen har gått bra, men huvudvärken vägrar lämna min sida och humöret är absolut inte på topp.
Denna kväll har jag att se fram emot läxor i mängder, så positivt.
Och imorgon är det skola, KnowHow-mässan och till sist volleybollträning.
Ha det bra!

Falskhet.

Oh helgen, helgen som var stressfylld och allmänt tröttsam.
Fredagen spenderades med min pojkvän vid min sida, lika bra som vanligt :)
Lördagen blev det att stiga upp klockan 8 och vara på kurs tills klockan 3 och likadant på söndagen...
Men på lördagskvällen bjöd min sötis mej på bio, for och kollade på Bad Grandpa, fan vad kul film, skrattade den största delen av filmen haha!
Söndagskvällen spenderades på volleybollplanen!
Gårdagen var en hemsk dag.
Humöret är sådär, mådde inte bra och blev sjuk, like, great.
Så idag blev det att vara hemma och sova!
Gårdagskvällen blev snäppet bättre efter att jag skypat med min älskling på kvällen, gotta love that guy ♥
Men nu blir det att nörda The Blacklist (bästa serien!) några avsnitt, så ha en bra dag!

Nytt.

Dagen i bilder typ? ↑
Imorgon är det äntligen fredag och man får typ ta helg, vilket är helt okej.
Idag var det en sådan dag så jag inte har orkat göra ett skit, och nu sitter jag här med alla läxor and shit.
Och helst skulle jag bara vilja sova... great.
I helgen kommer jag väl bo i Smedsby , gå på kurs,och så är man bjuden på stadspartey, så man kanske hinner med lite partajas också i helg :)
Nämen nu tänker jag vara produktiv den sista timmen, så ha en bra fredag&helg!
 

Hela huset.

Jag överlevde föredraget och har firat det med att ligga i sängen och må dåligt... great.
Men nu senare på kvällen har jag faktiskt dragit mej upp ur sängen och städat mitt lilla kryp-in :)
Diskat och nu står wcn på schemat som näst...
Men imorgon kommer det blir skola och sedan Comeniusprojektfixas feat Michan och Ullis.
Taggar fredag haha.
Lyssna vetja! :)

Saknaden.

Sitter för sista gången med dethär tusans psykologiföredraget.
Imorgon gäller det och jag panikar x19373648.
Ohwell.
Imorgon är det onsdag och då är det inplanerad städning.
Ooooch jag har inget vettigt att prata om... om ni förstås inte vill höra om läxor förstås ;)
Ha det bra!
Höstbild <3<3<3<3<3
 

Måndagen den 11 november.

Sitter och myser i sötisens peak och lyssnar på nostalgimusik och planerar kvällen.
Har 2 alternativ, men ja.
Endera a) sitta och jobba med skolsaker tills jag svimmar av huvudvärk eller dör, eller b) sitta framför datorn, äta popcorn och kolla film.
Vilken låter bättre?
Har anmält mej till studentskrivningarna idag, har min framtid i gymnasiet ganska planerad, men endå panik.
Jäjä, now I'm gonna grab something to eat, see ya!

Dagens instagram.

Sitter som bäst och har gjort det nu i cirka 2 timmar med näsan nedtryckt i inlämningsarbeten, föredrag, läxor m.m...
Oh my.
Har mycket att göra ännu, och motivationen är... sådär.
Stör mej på mycket  men småler iallafall.
Imorgon kommer det bli mycket, knappa 2 timmar i skolan, sedan teater med skolan (Fighting Star), vidare till volleybollträning och tillslut på bilteori.
Jag kommer flippa ur innan morgondagen är över.
Men som tröst vet jag att jag ska jobba på fredagen... *suck*

Money can't buy class.

Dagen har spenderats i skolan och med Etta.
Blev upphämtad av Timon imorse (hade sovmorgon), bra att ha en så snäll kompis som kommer och plockar upp mej ända från Solf och kör mej till skolan!
Dagen med Etta har också varit riktigt rolig, shoppande, filmtittande och mycket skratt!
Har däremot också haft en hel del humörsvängningar, och idag kommer jag gå och lägga mej och vara förbannad. :)
Well, something new.
Tumblr

Snurrande.

(varning för roman)
Idag är en såndär dag när man funderar på lite allt och inget.
Vad man egentligen gjorde i skolan, vad som hände för några år sedan och hur ens liv ser ut just nu.
Vid den sista  frågan stannade jag.
För egentligen, lever man varje dag, utan att egentligen tänka på hur mycket man ändrats sen t.ex ett år tillbaka. 
Helt otroligt egentligen.
Om jag tänker på hur mycket jag har ändrats angående utseende, sättet jag är på, känslor och relationer, så har jag förändrats ganska mycket.
För ungefär ett år sen var jag en 16- årig flicka som just hade börjat i Korsholm Gymnasium, med siktet inställd på läkarlinjen.
En flicka, som några veckor senare, skulle få sitt hjärta ituslitet för månte gången.
Om jag tänker på hur jag såg ut då, har jag ett litet hat mot mej själv, haha, men så är det väl alltid!
Tankarna på den tiden, och värst på oktober- januari början, var otroligt mörka.
Problem med tankar, känslor och familj, allting kändes otroligt fel.
Nu i efterhand har jag kommit fram till att det var tiden då jag bröt mej loss, från allt.
Skolan gick sådär, allting var lite sisådär. 
Hade bra dagar, men de flesta var väl dåliga.
Vid nyåret kom min nystart typ.
Sluta stressa över gammalt skit, glöm de gamla och in med det nya.
Och från och med det, har väl det mesta bara gått uppåt!
Såklart har jag fortfarande dåliga dagar, men det fixar sig i allmänhet alltid!
Den 5 januari kunde jag kalla Joakim min, den som alltid kan få mej att skratta hur sur och ledsen jag än är. Min lilla sol :)♥
Imorgon har han varit min i 10 månader och jag ångrar inte en sekund av de vi varit tillsammans.
Mina framtidsplaner förändrades, läkarlinjen är ganska ute ur bilden, och nu satsar jag på att bli psykolog eller kurator, och kunna hjälpa de som känner sig hjälplösa mot sina tankar.
En tjej med mörkt hår och blågröna ögon är nu dagens Jeanette, och jag trivs med den jag är.
En tjej som alltid sjunger i mitt huvud och med min favorit i tankarna.
Under det här året har jag förlorat folk som stått mej väldigt nära, det har förekommit tårar i mängder, men tiden tar bort smärtan och ger dej nya upplevelser och lärdomar som gåva.
De 2 närmaste finns fortfarande kvar,  inte de som känt mej längst, men som känner mej ut och in.
Jag trivs med mitt liv och mina förhållanden till vänner, familjen m.m, ingenting jag ångrar.
Saker och ting kan alltid förändras, men håll fast vid det goda så länge det varar!
Och egentligen vet jag inte riktigt varför jag sitter och skriver detta såhär på en måndagskväll, menmen, hoppas ni fick er en trevlig roman såhär på kvällskvisten!
 
 

Brains out.

Här är 2 av djävlularna jag var ut och festade med i fredags på "klassfesten"! (överredigerad bild för att antyda att det var halloween, och bara för att ja kan ihihoa)
Lördagen spenderades hos mej med Joakim, filmmys som ledde till att jag somnade runt halv 11 medan alla andra var ute och festade....hahah
Idag har det varit matkalas och snackas med massa folk av okänd anledning, men helt ok iallafall!
Kommer bli en kort och skön vecka, o tack för den.
Ha en bra vecka fokes! ✋